Holdplan

 

Se holdplan her

Generelt På holdene skal der altid medbringes håndklæde til at ligge på samt rigeligt med vand/væske. Desuden gør vi opmærksom på, at der skal benyttes træningssko, der kun bruges indendørs af hensyn til gulv og hygiejne. Holdene starter med opvarmning og slutter med udspænding. Hvis ikke andet er nævnt, varer et hold 55 min. Er du i tvivl om, hvilke slags hold der passer dig, er du altid velkommen til at spørge personalet. Alle instruktører er uddannede og løbende opdateret med den nyeste viden indenfor holdtræning. Specifikke hold undervises af en fysioterapeut.

Tilmelding/Afbud Tilmelding på holdene sker via computeren ved receptionen. Der kan bookes 3 uger frem. Billet udskrives inden holdstart og afleveres til instruktøren. Husk at møde senest 10 min før holdstart ellers går din plads til en anden. Har man tilmeldt sig et hold, skal man melde fra dette senest 2 timer før holdstart. Alle hold før middag skal afmeldes dagen før! Tænk på dem, som står på venteliste til holdet og gerne vil træne. Ved for sen afmelding, pålægges der en bøde på kr. 50,00.

Indoorbike

 

Vi har nogle af de bedste Indoorbike-cykler på markedet, af mærket Tomahawk. Vores Indoorbike-sal er specielt designet til at gøre timerne spændende og motiverende med en projektor, der skyder et kæmpe billede op til afspilning under hele timen. Nogle af timerne køres ud fra systemet Intelligent-Cycling, der skaber fokus på watt som intensitets-målestok og som giver en meget varieret og underholdende træning. Her kan du bl.a prøve kræfter med bjergene fra Tour De France. Vi kører hold på alle niveauer - Indoorbike er for alle og det behøver ikke at være kedeligt. Vores Indoorbike-timer skal bare opleves!

 

A-Bike Base Camp: En time der køres med Watt-angivelser. Timen er af moderat intensitet og  let sværhedsgrad og anbefales til begyndere og let øvede motionister. Du vil blive forpustet flere gange i løbet af timen, men der er flere pauser undervejs. Varighed 40-45 min.

A-Bike Advanced Camp: En time der køres med Watt-angivelser. Timen er af moderat til høj intensitet og  moderat sværhedsgrad og anbefales let øvede og øvede motionister. Du vil være forpustet i længere perioder i løbet af timen og der er en enkelt pause undervej. Varighed 45-55 min.

A-Bike Summit Camp: En time der køres med Watt-angivelser. Timen er af høj intensitet og høj sværhedsgrad og anbefales erfarne og øvede motionister. Du vil forpustet i lange perioder og du vil udfordres tæt på dit max.
Varighed 45-60 min.

Soft / Classic: Timen køres uden Watt-angivelser. Timen har fokus på god musik og en god motionsoplevelse sammen med andre. Timen er af let til moderat intensitet og let sværhedsgrad og anbefales begyndere og let øvede motionister. Du vil blive forpustet flere gange i løbet af timen, men der vil også være flere pauser undervejs. Varighed 35-45 min.

A-Fys Bike Club: En time uden Watt-angivelser og med fokus på godt humør og god musik. Timen er af let til moderat intensitet og moderat sværhedsgrad, og anbefales alle som kan lide god musik og gang i den! Du vil blive mødt af en sal med disco-lys, god musik og masser af motionsglæde. Bike Club kombinerer festen med motionen og har fokus på en god og festlig motionsoplevelse. Varighed 45-55 min.

Indoor Bike Fatburner: En time der køres med Watt-angivelser. Timen er let til moderat i intensitet og let sværhedsgrad, men har fokus på længere intervaller og anbefales alle, som ønsker længere tid på cyklen. Du vil blive let forpustet i længere perioder undervejs, men fokus er på en lange tur først og fremmest. Varighed 80-90 min.

Indoor Bike Tabata: En time efter Tabata-konceptet. Kan køres med eller uden Watt, men med al fokus på hård interval-træning. Timen er af høj intensitet, men lav sværhedsgrad og anbefales alle som ønsker intervaltræning. Varighed 25-30 min.

 

OBS: Der vil forekomme diskolys under nogle af timerne, som for nogen kan virke forstyrrende. Der vil også være en mindre grad af damp (fra en dampmaskine) da dette giver den bedste effekt på lyset. Det er kun damp og den helt uskadelig. Den vil ikke have fysisk indvirkning på din træning*.
*HEALTH & SAFETY PRODUCT DATA SHEET: FOG JUICE
The products contain no dangerous components classified in the EC directive on the dangerous products (67/548/CEE). Under normal operating conditions, the products don’t show any special danger.

Holdbeskrivelser

Vi gør venligst opmærksom på, at alle hold ikke altid, vil være på den aktuelle holdplan.

Blid Yoga er for alle aldre. Med fokus på åndedrættet, nærvær og indre ro trænes kroppen blidt igennem – mens der tages hensyn til alder, skader og svage områder i kroppen. De fleste øvelser foregår liggende og siddende, men der er også stående øvelser med fokus på balancen. Timen styrker blidt kroppen, øger bevægeligheden og reducerer stress. Der afsluttes med afspænding , så medbring gerne et tæppe.

Boksning Sjov og hård intervaltræning inspireret fra bokseverdenen. Der trænes kondition, styrke og udholdenhed vha. elementer kendt fra traditionel boksetræning. Der er dog ingen fysisk kontakt.

Cross Energy er inspireret af CrossTraining og er til dig, som gerne vil træne med høj intensitet, men uden de teknisk svære øvelser og helt tunge løft. Timen indeholder ikke løft med vægtstænger, men tager udgangspunkt i de mere let tilgængelige øvelser, hvilket giver mulighed for at holde en høj intensitet igennem hele timen. Til Cross Energy anvendes der udstyr som kettlebells, stepbænk, sjippetorve mm. Timen starter med en kort opvarmning og herefter gennemgåes teknikken for dagens øvelser. Dernæst trænes dagens WOD (Workout Of the Day), hvor du vil blive udfordret på både styrke, cardio og udholdenhed. Cross Energy er en effektiv time, hvor den svære tekniske træning er undladt til fordel for en længere Workout. 

KettleCross er til dig, der ønsker en hård time og gerne vil udfordres på styrke og udholdenhed. Du kommer til at arbejde med kettlebells og din egen kropsvægt som belastning. Timen er inddelt i blokke og øvelserne bliver forklaret inden blokken starter og du vil få hjælp med den rette teknik undervejs. KettleCross er en hård time med høj intensitet.  KettleCross gør dig både stærkere, hurtigere, mere eksplosiv og mere udholdende. 

Bodytoning/MBL Timen er en full body toning med hovedvægt lagt på mave/baller/lår. Timen starter med let opvarmning. Herefter laves øvelser for hele kroppen ved hjælp af redskaber. Timen er for dig, som ikke ønsker for meget bevægelse og koordination. Øvelserne vil variere fra gang til gang. Vi afslutter timen med udstrækning.

Disco er den nyeste form for dansebaseret fitness til kendte discohits. En sjov, effektiv og varieret træning med nemme dansetrin, disco-moves, som hjælper med at forbrænde kalorier og forbedre konditionen. Der kræves ingen danseerfaring. Undervisningen vil ind i mellem være præget af andre sjove danse-stilarter.

DanceFIT er et hold der er sammensat af en række simple dansekoreografier lavet til moderne musik. Holdet udfordrer deltagerens kondition og koordinationsevner. Holdet er velegnet til ALLE, der kræves ingen særlige forudsætninger.

Puls/styrke er holdet for dig, som ønsker en god blanding af styrke- og konditionstræning. Der kan benyttes diverse redskaber samt træning ved egen kropsvægt. Timen starter med opvarmning og afsluttes med udstrækning. 

HIIT Holdet for dig, der gerne vil træne hele kroppen igennem på en funktionel og effektiv måde. Der trænes i intervaller med fokus på puls og styrke for det optimale resultat. Den primære belastning på dette hold er egen kropsvægt, men der kan benyttes mindres redskaber som f.eks. håndvægte. Der trænes efter tid og ikke gentagelser, hvilket gør, at alle får mest muligt ud af træningen. Timen starter med en enkel opvarmning og afsluttes med udspænding. Kom og bliv udfordret og opnå de resultater, som du har ventet på!

HIRT - High Intensity Resistance Training Timen for dig, der ønsker et alternativ til styrketræningssalen. Der er fokus på styrke og puls sat sammen som en intervaltime. På denne time trænes der med vægtstænger og vægtskiver samt egen kropsvægt. Øvelsesudvalget er teknisk enkelt og består primært af "fler-leds øvelser", hvor der trænes flere muskelgrupper på én gang for et optimalt træningsresultat og øget forbrænding. Timen starter med en enkel opvarmning og afsluttes med udspænding. Holdet henvender sig til dig, der gerne vil "booste" din nuværende form og tone din krop.

HIRT Quick Timen, der er kort og effektiv. Det forventes, at du er opvarmet inden holdet starter, da der kun bruges 5 min. på dette og kun en kort udspænding til slut. Se yderligere beskrivelse under HIRT.

Pilates Kropsbevidsthed, kontrol, dybde, vejrtrækning og ro er nøgleordene ved Pilates. Øvelserne udøves primært på gulvet og kombinerer yoga og stabiliserende øvelser for muskelkorsettet. Timen kan udføres af alle, da øvelserne kan tilpasses den enkeltes niveau. Specielt godt ved pro­blemer med ryg og nakke. 

Power yoga er sammensat af astanga yoga øvelser udført i ét flow med fokus på åndedrættet. Det giver fysisk velvære, smidighed, styrke i kroppen og reducerer stress, samtidig med at der opnås større kropsbevidsthed. Undervisningen omfatter også øvelser i meditation. Alle kan deltage uanset alder. Der skal gerne medbringes et tæppe til brug ved afspænding  

Yoga En time, der kombinerer Yin og Yang yoga - med hensyntagen til ryg- og nakkegener.Yang Yoga varmer kroppen op, og giver energi.  Yin Yoga er en blid og mediativ yoga-form, hvor der arbejdes med enkle øvelser og stillinger. Yin Yoga forløser dybtliggende spændinger og forbedrer bevægeligheden. Holdet undervises af en fysioterapeut. Der skal gerne medbringes et tæppe til brug ved afspænding

RygMotion Denne time har fokus på træning af ryggens muskler og en god holdning.
Der vil indgå en let opvarmning og herefter både stående og liggende øvelser. Lette redskaber kan indgå.
Holdet henvender sig til dig, der vil holde din ryg sund og stærk.  

FysioMotion Dette hold har fokus på både pulstræning og let styrketræning.
Hele kroppen trænes igennem, med fokus på ryggen. Der kan indgå lette redskaber.
Holdet henvender sig til dig, der vil holde dig i god form, men med hensyntagen.

FysioFlow er en træningsform, hvor vi arbejder med kroppens bindevæv og fascier ved dynamisk at bevæge kroppen i bestemte mønstre ud fra måden musklerne hænger sammen i kroppen. Fascien skal du forestille dig som kroppens våddragt under huden, her ligger de i forskellige lag. Vi arbejder for at gøre bindevævet varmt og mere eftergiveligt, sådan at gliddet imellem de forskellige typer af væv i kroppen forbedres. Nogle af stillingerne vil du genkende fra Yoga, men i stedet for at forsøge at forlænge noget arbejdes der med langsomme bløde bevægelser i yderstillinger for at få en øget bevægelighed. Derudover aktiveres kroppens ro og hvilesystem. Timen vil altid være opbygget på samme måde: en dynamisk opvarmning, gennemgang af en række serier som gentages efter behov og evt. til hver side og vil altid afsluttes med en afspænding. Medbring dig selv, et håndklæde og evt. strømper og/eller en langærmet trøje til afspændingen.  

Slyngetræning På denne time benyttes et unikt slyngesystem (RIP60), hvor hele kroppen arbejdes igennem i funktionelle bevægemønstre med fokus på "core stabilitet". Timen køres som intervaltime, hvor nærmest alle muskelgrupper trænes samtidig. Hermed opnås en markant øget efterforbrænding. Holdet er både egnet til dig, der ønsker et muskeltonet udseende samt til dig, der ønsker at tabe dig. Da der trænes med din egen kropsvægt, vil alle med en rimelig grundform kunne deltage.

Ski/knæ Holdtræning for dig, der vil i form til skiferien. Der lægges vægt på konditionstræning, balance- og stabilitetstræning af knæet. Holdet henvender sig også til dig, der skal genoptræne knæet. Holdet undervises af fysioterapeut eller fysioterapeut-studerende.